Breda juli 2017

15 april 2018

Verslag van "met de camper op stap ". 2017

De eerste keer met PEPPER op stap!!!
Daar gaan we dan. Eigenlijk de derde rit.
Eerst van Sittard naar Bergeijk en toen naar Schijndel ...maar nu echt op vakantie!!!!!!
We gaan naar Breda. Camping de oude Beekhoek in Ulvenhout.
Goede reis gehad, leuke ontvangst en een ruime plaats.
Omdat we bij de SVR zijn krijgen we korting. Plaats kost 16 euro per nacht.

Woensdag 19 juli :
Rond 12 uur zijn we op de camping. Plaatsje gezocht, luifel uitgezet en meteen versterking erop. Het waait wat en men verwacht onweer , wind en hagel.
Na een lunch lezen we en gaan we naar de Jumbo.
Wil heeft het dorp met de fiets verkend en ja hoor....ook hier hebben ze een Italiaans restaurant...
Na het bekijken van de tour gaan we daar eten. Heerlijke pasta en het weer is nog steeds heel goed.
Lekker buiten gezeten.
We hoorden van Henk van de Klundert dat Ad en Carolien ook in Breda zitten. Zij mogen het huis van Jack gebruiken. Even contact gemaakt en afgesproken dat we de volgende dag met elkaar gaan lunchen.
Nog wat drinken en lekker slapen. Dat viel niet helemaal mee want het onweer en regen hield ons wat wakker. Het bed ligt goed. De verbreding is fijn om op te slapen. Wel wat lastig met uit bed stappen..springen!!!

Donderdag 20 juli.
Wakker!! Wat donker weer maar droog. Na ontbijt met verse broodjes gehaald door Wil gaan we met het fietsje op stap. We gaan eerst kijken waar de Valkenierslaan is. Het is heel toevallig maar op het moment dat we het goede hofje ingingen zien we Ad en Carolien in de auto.
Ze willen boodschappen gaan doen voor de lunch. Maar dat is niet de bedoeling!!
We drinken met hun koffie en bekijken het huis . Heel veel kunst en veel herinneringen nog van Rob, de overleden vriend van Jack.
We spreken af dat we elkaar weer zien in de UITDAGING in Ulvenhout.
Wil en ik gaan nog even Breda in en scoren drie waszakjes . Het wordt heel warm. We gaan nog even wat bier en wijn inslaan. Omkleden en naar de lunch. Leuk terras met bediening van jongeren met een handicap.
Heel leuke lunch gerechten voor een mooie prijs van 8,50.
Daarna gaan Carolien en Ad mee naar ons. Leuk gebuurt en met hun de tour bekeken en nog wat gedronken. Rond 6 uur gaan ze naar hun eigen stekkie en Wil gaat boontjes en erpel halen.
Ik ga de vaat doen. Netjes gezegd hè.
Eten koken.. jaaaaa het gas doet het ook!
Lekker eenvoudig gegeten, slaapje en de avond is alweer in volle gang.
Wil is nu de gegevens van de auto aan het bestuderen.
Het is ook een "leer" kampeer vakantie.
Met mifi werken gaat ook prima. Hier op de camping is bijna geen WiFi.
En ik ...jaja ik ben begonnen met het maken van het verslag.
We hebben een nacht bijgeboekt. We willen toch nog een keer naar Breda en wat fietsen.

Vrijdag 21 juli.
Wil haalt broodjes bij de Jumbo.
Lekker ontbijten en we gaan op ons gemak naar Breda.
De campinghouder geeft Wil een tip.
Langs de rivier de Mark fietsen naar Hoogstraten!
Dat doen we dan toch! Inderdaad!! Het is heel mooi.
Achteraf hebben we dit al een keer gefietst met de familie.
WE gaan naar Hoogstraten in België
Daar is een abdij en een mooie tuin met de grot van Maria. We steken daar een kaarsje aan. We zien nog een echte monnik en gaan een kopje koffie drinken. We zitten binnen. Een mooi café .
Daarna fietsen we terug naar ons Peppertje..eten wat ..
en dan pakken we de mooie route naar Breda. We komen bij Ginneken uit.
We gaan op zoek naar onderzetters en we zien een zwarte broek en voor WIl een blauwe korte broek en een donkerrose blouse. We hoorden dat Jose oma geworden is van een tweeling.
We zien in een winkel twee fiepflesjes. Daar wil ik iets mee doen. We rekenen af.
Het was ongeveer 10 euro maar de meneer toetste iets van 2 euro in.. voordeel voor ons!!
Daar kunnen wij de trappist
bij Charles en Dickens van betalen!!! en fietsen weer naar huis.
We koken mosseltjes. heerlijk!!! Gaat goed in de camper.
Lezen..slapen en tot morgen.

Zaterdag 22 juli.
We ontbijten op ons gemak en maken ons klaar voor de terugreis.
We tanken eerst en dan mag ik rijden. Helemaal naar Eersel.
Wil neemt het stuur over in verband met het achteruitrijden op onze inrit.

ES. 359 kilometer.