Mittel Moesel aug 2017

15 april 2018

Naar Duitsland naar mittel Moeselgebied. 13 Augustus 2017

BS 792 km.

We overschrijden de eerste 1000 kilometer!!!

Enne… heel mooi weer.

Rond een uur of tien rijden we aan. Eerst tanken in Westerhoven en Adje bellen omdat hij jarig is.

Dan met twee TomToms richting Duitsland. Ze geven steeds iets anders aan maar uiteindelijk komen ze weer op hetzelfde uit . Het navigatiesysteem van de camper geeft  steeds het verkeerde aantal kilometer aan.

Even wat discussie over Maastricht maar de TomTom wint. Wij gaan vrij snel van de autoweg af en komen op rustige bergachtige weggetjes. Komen in Morsdorf aan. Het is er heel druk. Vooral met auto's. Dat zijn toeristen die de  hangende brug over willen. We beslissen dat we doorrijden naar Kastellaun.  Gaan dan morgen op de fiets hier naar toe. We vinden snel de camping. Hoort bij een hotel. Daar inschrijven ,pasje mee ,door de slagboom, plekje zoeken , nummer doorgeven en klaar ! Makkelijk zat en degelijk netjes!. Even installeren, drankje , broodje en daarna wandelen naar het stadje. We bekijken de kerk en een ruïne . Hier is het wat drukker. Verder is het super rustig. We drinken bij een hotelletje op een mooi binnenpleintje wat en eten een bruingeroosterd broodje met tomaat. Wandelen verder en we willen eigenlijk naar de tent maar zien dat het restaurant open is en we gaan eten. Het blijkt een Grieks restaurant te zijn. Niks mis mee! Wil eet giros met tzaziki  en ik eet een vegetarische schotel met drie kleuren paprika en aardappeltjes en kaas. Lekker!!

Thuis drinken we koffie en zitten nog lekker in het zonnetje. Als de zon weg is wordt het meteen frisser.

Ik ga dit typen en nu wil ik gaan lezen in het boek van Holleeder. Doei en tot zinas!

Maandag 14 augustus 2017.

Prachtig weer.

Goed  geslapen. Wil  in ieder geval en ik soms wel wakker. Redelijk vroeg uit bed. Ontbijt en snel op de fiets. We gaan naar de hangbrug de Geierlay in Morsdorf. Dat ligt in de Hunsruck. We gaan nog even langs de information.  Krijgen een foldertje en we eten nu dat de fietsroute WEL tot Morsdorf gaat . Dat is wel leuk. Voordat we het fietspad beginnen zoeken we nog even naar helmen. Die zijn we vergeten.  Vinden ze te duur . En spreken af dat  niet boven de 25 kilometer gaan. En ……wat gebeurt er….. WIl valt..te voet…!!!  In een bocht. En bezeert zich ..vooral rond zijn  liessteek doet het zeer. Hij heeft waarschijnlijk het handvat van het stuur daar in gehad. Even rust..en daarna gaat het weer. We fietsen op een mooi fietspad. Heel leuk..veel afwisseling. Door het bos, langs weilanden  en langs akkers en door dorpjes. Heel ydillisch!!.

Het is in Morsdorf toch weer druk. We kunnen gelukkig tot bij de brug doorfietsen, en ja hoor ..daar hangt die..de brug… we gaan erop . Het wiebelt wel!! . Wel heel leuk!!

Daarna gaan we het dorp in om even koffie te drinken bij een bakkerij. Een broodje vlees en een broodje kaas erbij! Heerlijk. We fietsen weer terug. In Kastellaune zoeken we een terrasje. Uiteindelijk vinden we iets. Pilsje en een pils!! . Terug naar Peppertje en douchen. Lekker nog in de zon gezeten en rond een of zeven weer naar het restaurant. Wil pakt weer giro's vlees en ik een voorgerecht met gebakken aardappel. . Lekker! We krijgen een anijs borrel van het huis.

Even wat opruimen. Oh nee eerst koffie van ELsies bar !!!! En nu en nu …..we zijn er bijna !! Op tv!!

Toedeloe!!

Accommodatie:

Prima;,ruime plekken, goed sanitair en eenvoudig via hotel inboeken.

Lekker Grieks restoratie op 50!mtr afstand in het hotel.

Prijs behoorlijk ( 27 €). Maar wel kwaliteit.

Dinsdag 15 augustus.

Vandaag vertrek richting Trier.

BS 1075km.

Rond een uur of tien gaan we. Vuil water lozen en on the move!!!

We rijden naar Mittelheim aan de Mosel. We zien snel een camperplek. 6 euro per nacht en voor stroom betaal je drie euro. Niet aanmelden. Gewoon gaan staan. Dat voelt wel een beetje vreemd. We zullen wel zien wanneer iemand het geld ophaalt?!?!? We verkennen het dorpje. Wat klein.heel rustig. We drinken wat bij een terras in de buurt van het park, waar de campers staan. Op eens gaat  het regenen. Potverdriejandubbeltjes

Plan veranderen. We willen eigenlijk gaan fietsen. We eten erwtensoep bij de camper. Lekker!!!

Toch weer zon we gaan fietsen!! Richting Trier . Op zoek naar de volgende camperplaats. Dit is te ver van Trier. Veertig kilometer!! Een mooie route langs de Moezel! Soms moeten we even van de route af om een camping te zoeken. Vaak is het wat buiten het dorp. We beslissen dat we niet verder gaan dan Mehrling. De camping  Zellerhof spreekt ons  het meest aan. Na een lekker bakkie koffie aanvaarden we de terugreis! Netjes gezegd hè!

In totaal hebben we 50 kilometer gefietst.

MIJN  teller staat inmiddels boven de 200!

In het dorpje scoren we bij de Essopomp nog twee biertjes. Even rust en dan op naar de schnitzel!.op het terras waar we vanmorgen waren is het te druk . Er is een groep gearriveerd

Ze kunnen het niet aan . Dan op zoek naar een ander tentje. Ja.we hebben geluk…twee plekjes over. We genieten van het eten en we ergeren ons aan een man die zeeeeer hardop zit of liever gezegd ligt te vertellen! Wat een balletje!!  Rekening 28,30 ? Heel goedkoop.

Thuis nog fff typen,chillen en dan naar bedje toe. We overwegen om andersom te gaan liggen. Wil heeft al een paar keer zijn koppie gestoten. Het is het proberen waard. ja toch ,niet dan!? ?

We hebben nog niets hoeven te betalen…wie weet morgenvroeg om 7 uur !?!? ?

Truste alvast ..zzz.z..z..z.z.z.z.z.z.z.z..

Woensdag 16 augustus 2017.

BS 1167 kilometer.

Rond een uur of acht horen we een getoeter van jewelste. Het is de bakker. In een mum van tijd is het hartstikke druk bij de bakker. Wil koopt vier broodjes. Daarna komt de mevrouw  van de gemeente. Het kost 9,60 euro. We eten, ruimen wat op en vertrekken om half 10.

Het is ongeveer 40 kilometer naar Trier. We zitten in  het westen van Trier. Een camping en daarnaast een heel grote camperplaats. Weer een andere manier van inchecken!! Je krijgt een kaartje met het binnenkomen. Je moet hem opladen bij een automaat voor minstens 10 euro. Elke keer als je iets wil hebben moet je je pasje gebruiken . Douchen ook met een pasje !!! Water en electriciteit pakken ook. Nog even bekijken hoe lang we blijven en of we nog bij moeten pakken en hoe het gaat als je teveel op je pasje hebt staan???

In de morgen zijn we bij de Netto markt geweest , via een bijzonder weggetje. Wat inkopen gedaan en ook voor de lunch gezorgd. Na de lunch…spaghetti…kus..even slaapje doen. Vannacht heel warm in de camper en weinig geslapen.

In de middag gaan we naar het centrum van Trier. Even neuzen op de camping naast ons. Daar staan ook heel veel campers. Is toch wel wat duurder!! Verder dus op pad. En takketak..herrie..geluid aan mijn fiets…potverdikkiemikkie ….zit er een spijker in mijn band!!!

terug naar de receptie. Zij weet te vertellen dat op 700 meter afstand een veloshop zit.

Wat een geluk !! Zo dichtbij! Wil fietst vooruit..op verkenning.. en ik loop… .ze maken de band meteen!!! Wij kunnen ven in de winkel gaan kijken. Na ongeveer een kwartier staat de fiets alweer in de winkel!!! 16,90 euro en vooruit met de geit . Het is niet ver naar het centrum…  ja hoor,  we herkennen het pleintje met de witte huisje . Heel veel winkels en heel veel mensen. We drinken een bakje koffie en WIl  scoort nog een sleutelhanger. Op zoek naar regenjackjes maar dat valt dat niet mee!!!  We gaan nog langs Kaufland en we fabriceren daar zelf een bakje met kwast om onze WC schoon te maken. Wat een uitvinding!!. Thuisgekomen nog even douchen en wassen en omkleden een pintje en een wijntje en op naar het warme eten. Het was lekker. Een heel ongeduldige snelle man in de bediening. Kunnen niet pinnen.. Rond de dertig euro. Nog even aan het water gestaan. Naar huis.. het is nog lekker weer. Ikke typen. Wil heeft contact met de caracompactcamper. Zij hebben hem gehuurd en hebben wel zin om er zelf een te kopen. Was enthousiast over onze Pepper..dalik nog wat tv en Judas lezen en dan hopelijk wat frisser vannacht!! Tot mogge.

Plan…fietsen naar Saarburg.

Donderdag 17 augustus 2017.

BS 1167 kilometer.

We komen erachter dat onze Lambert zijn feest op vrijdag viert in plaats van zaterdag.

We veranderen onze plannen. In plaats van twee nachten  in Trier gaan we nu eerder naar Diekirch. Na het ontbijt gaan we eerst met de fiets naar Saarburg. Ongeveer 20 kilometer. Weer een mooie fietstocht langs de !Moezel en na een tijdje fietsen we langs de Saar!!!

SAarburg ziet er gezellig uit. Even naar de openbare WC en dan naar information. Ik vraag naar een gezellig terrasje en dat is er!!! Even naar boven fietsen en dan een waterval met hele leuke terrasjes. Mooi gezicht!!!  Koffie en wat foto’s en terug met de bike.Toch weer 47 km gefietst.

Thuis bij Pepper gaan we de loempiaatjes in de oven zetten. Lekker!! Opruimen en wegwezen.

Maar… dat gaat zomaar niet!! Vuil wegbrengen. Vuil water lozen en afrekenen bij een machine.

Kaart erin. Nu blijkt dat we 5 euro bij moeten betalen. Dus 15 euro per nacht. Commerciële camperplek.

Valt mee maar alles wordt berekend met het pasje. Electriciteit , douchen , water, verblijf en dan per uur!!!..

Ja het lukt om met het pasje de poort uit te gaan…

Op weg naar Diekirch.; ongeveer 70 km verderop.

Na een leuk reisje komen we goed aan op camping de la Sure. We zien een paar camperplaatsen bij de ingang. Dat kost 18 euro. Camping kost 27 euro. We kunnen wel gebruik maken van de camping. Dus ik mag gewoon afwassen !! LEUK!!!

Na wat rust gaan we een hapje eten in het centrum. We herkennen heel veel. Het valt ons wel op dat er veel zaken dicht zijn. En dat in het HOOGSEIZOEN!!! We denken  dat er veel Turken en Marokkanen hier een zaak hebben en die zijn nu op vakantie met hun gezin naar hun Vaderland.

We vinden toch wel een Italiaans restaurant. Ziet er goed uit.  ETen er lekker. Wil laat wel zijn pizza extra op warmen.  Maar bij afrekening blijkt de rode wijn 5,50 te zijn. BElachelijk. En….het eerste wijntje was 6,90!!!!! Daar heb ik wel iets van gezegd ….en ze hebben de prijs veranderd. WoW.

In Duitsland kochten we een fles wijn voor  1,90!  Maar  ja ook in Duitsland vragen ze in het restaurant veel voor een glaasje wijn.

Bij de camper is het warm. Even de airco aan. In een mum van tijd is de temp veranderd van /4 graden naar 20 graden.. goed apparaat!!.

Nu ben ik uitgetypt.. naar Summer night kijken en misschien ook wel fff naar Wil.!!!!!!

Truste alvast. In Barcelona een terroristische aanslag op de Ramblas. Heel eng!!

Vrijdag 18 Augustus

BS1202 kilometer.

We wilden eigenlijk nog gaan fietsen, maar regen ,regen…we besluiten om dan maar meteen na het ontbijt te gaan.  Na een extra rondje DIekirch tanken we. En dan rij ik. Het gaat fout. We zien steeds Bastogne niet staan. De twee TomToms zijn ook in de war. Wil neemt het stuur weer over en na een tijdje nemen we de  weg  naar Clervaux. Daar weer een opbreking. Kortom we hebben er langer over gedaan dan gepland.maar….het is er mooi en we hebben de tijd, Ja toch!! Niet dan..rond half 3 zijn we thuis. Eerst nog even de camper gewogen met nagenoeg volle bepakking.

Het weegt 3260 kilogram.

Thuis eerst eten en uitpakken en varkentje eten geven, boodschapjes doen, rust en ….

Totaal deze reis 792 naar 1558 is

766 kilometer gereden.

Naar Duitsland naar mittel Moeselgebied. 13 Augustus 2017

BS 792 km.

We overschrijden de eerste 1000 kilometer!!!

Enne… heel mooi weer.

Maandag 14 augustus 2017.

Prachtig weer.

Toedeloe!!

Accommodatie:

Prima;,ruime plekken, goed sanitair en eenvoudig via hotel inboeken.

Lekker Grieks restoratie op 50!mtr afstand in het hotel.

Prijs behoorlijk ( 27 €). Maar wel kwaliteit.

Dinsdag 15 augustus.

Vandaag vertrek richting Trier.

BS 1075km.

Rond een uur of tien gaan we. Vuil water lozen en on the move!!!

In totaal hebben we 50 kilometer gefietst.

MIJN  teller staat inmiddels boven de 200!

We hebben nog niets hoeven te betalen…wie weet morgenvroeg om 7 uur !?!? ?

Truste alvast ..zzz.z..z..z.z.z.z.z.z.z.z..

Woensdag 16 augustus 2017.

Plan…fietsen naar Saarburg.

Donderdag 17 augustus 2017.

BS 1167 kilometer.

Ja het lukt om met het pasje de poort uit te gaan…

Op weg naar Diekirch.; ongeveer 70 km verderop.

Vrijdag 18 Augustus

BS1202 kilometer.